323_resized
2024. január 14. 21:29
hír olvasása

Rólunk írták

Csepreg Város Fúvószenekara a II. Nemzetközi Kiskőrösi Fúvószenekari és Mazsorett versenyen

2003. október 5., Csepregi Promenád
Szerző: Csonka Balázs

2002. telén zenekarunk meghívást kapott Kiskőrösre. A versenyre való felkészülést mind nagyobb lendülettel kezdte meg a zenekar. (Szükség is volt rá mivel a három nap alatt 6-szor szerepelt zenekarunk.) A próbák egyre sűrűsödtek és hosszabbodtak egyre nagyobb türelmet igényelt a családtagoktól az esti olykor későesti távolmaradás. Kisvárosunk lakói egyre többször láthatták és hallhatták a zenekart menetzenét játszani és a csinos mazsorett lányokat táncolni. Eljött augusztus elseje hajnali 4 órakor álmos zenésztársak és mazsorett lányok készülődtek nagy csomagokkal felszállni a Kiskőrösre induló buszokra. Mindkét buszt sikerült teljesen feltöltenünk csomagokkal, így hát eljött a búcsú pillanata és elkezdtük háromnapos túránkat. A buszon néhányan megpróbáltak rápihenni az elkövetkezendő napokra, mások viszont már a hangulatot próbálták kicsit pezsgőbbé tenni. Kis pihenő közbeiktatásával 9 órára értünk a helyszínre. Gyors helyszíni ismerkedés után fél tíztől kezdődött az első zenés programunk, ahol több zenekar (Soproni Juventus Ifjúsági Fúvószenekar, Zalaegerszeg, Mezőkövesd, Kistelek, Kiskőrös és a dán Den Jyske Pigegarde leány fúvószenekar) összes zenésze alkotott egyetlen hatalmas zenekart. Ez volt a próbája az esti megnyitó illetve a vasárnap esti fesztiválzáró műsornak, ahol a két program alatt a közös zenekar nyolc zeneművet adott elő közös bevonulással fűszerezve a produkciót. A délután szállásfoglalással folytatódott, ami egy ifjúsági táborban volt Soltvadkert mellett. A mindennapi buszozás illetve buszon való öltözködés egyenruhából nyári ruházatba illetve vissza, a zenekar mindennapos többszöri ,nagy sikerű' programja lett. Az esti megnyitón nagy sikert aratott az összzenekari nagytömb. Az est további programja hajnalba nyúló szórakozással telt. A szombati nap szintén korán kezdődött. A délelőtt focival, pihenéssel és strandolással telt. Ebéd után egy villámtornát rendeztek a résztvevő zenekarok focicsapatai között, ahol a rekkenő hőséggel küszködve sajnos zenekarunknak nem sok babér termett. Gyorsan rendbeszedtük magunkat és délután 3 órára készen álltunk az első megmérettetésre show kategóriában. 25 perces műsorunkat tudásához mérten mindenki maximálisan teljesítette. Majd újabb öltözködés után szabadprogramja volt a csapatnak. A nagy melegben felkerestük a helyi strandot, és ismerkedtünk a város nevezetességeivel. Vacsora után a zenekarok és mazsorett csoportok éjszakába nyúlóan adtak koncerteket egymás után a város főterén. Az esti programot feloldódva játszottuk végig, és nagy sikert arattunk közös produkciónkkal a szép számú közönség előtt. Majd az est zárásaként pompás tűzijátékot láthattunk. Másnap délelőtt került sor a menetzenés versenyszámra. Felsorakoztunk a nagy melegben és bemutattuk műsorunkat a zsűrinek és a lelkes közönségnek. Ebéd után közös strandolással próbáltunk enyhíteni a hőségen. Majd újabb átöltözés és már újra készen álltunk a következő műsorra. A fesztivál zárásaként újra összeálltak a zenekarok és az eredményhirdetéssel egybekötött ceremónián újra megszólalt a nagy zenekar. A versenyen sajnos nem tudtunk dobogós helyezést elérni, ami bántott minket, de a jó hangulatnak köszönhetően hamar túl tettük magunkat ezen és felkészültünk a haza vezető hosszú útra. Köszönettel tartozunk mindenkinek, aki bármilyen módon támogatta zenekarunk bemutatkozását Petőfi szülővárosában. Különös köszönettel tartozunk Sárváry László karnagynak, aki időt és munkát nem sajnálva olyan kottaanyagot rakott össze nekünk a versenyre, amit mindegyik résztvevő zenekar irigyelt tőlünk. Csepreg Város Mazsorett Csoportjának is nagy köszönettel tartozunk, mivel nagy nehézségek árán ugyan, de sikerült összeállítaniuk a fiatal mazsorett csoportot ugyanis egymás nélkül nem vehettünk volna részt ezen a nagyszerű hétvégén. A zenekar nevében mondhatom, hogy a három nap még jobban összekovácsolta kis csapatunkat. Bizton állíthatom, hogy a vendéglátó zenekar és a többi együttes is csodálkozva vette tudomásul, hogy egy alig 3000 lakosú kisváros fúvószenekara is képes olyan erőket megmozgatni, mint néhány nagyobb város fúvószenekara.

Zenekari próbák

Szerda, péntek 19:30 órától.
Helye: Csepreg, Rákóczi u. 1.
Új próbaterem

Hallgass bele!

Fúvószenét játszó netrádió:
- Dechovka rádió
(A meghallgatáshoz kattints a linkekre.)

Beszámolók

Előző évek beszámolói megtekinthetők a letöltések menüpont alatt.

Legújabb fotó
  • Uniriv Kft.
  • Dominó Trans Kft.
  • Szabó Zoltán építési vállalkozó
  • Répcementi Coop Kft.
  • Polmetál Pruszynski
  • KARMA Interactive Kft.
  • Julius - Globe Kft.
  • WFK-Ü Műanyagfeldolgozó Kft.